The Dukan Diet Review: Czy to działa w przypadku utraty wagi?

Jeśli kupisz coś poprzez link na tej stronie, możemy zarobić małą prowizję. Jak to działa. Healthline Diet Score: 2.5 z 5Wielu ludzi chce schudnąć szybko.jednak szybkie odchudzanie może być trudne do osiągnięcia, a nawet trudniejsze do utrzymania.Dukan Diet twierdzi, aby produkować szybkie, trwałe odchudzanie bez głodu.jednak możesz się zastanawiać, czy ta dieta będzie działać dla Ciebie.jest To szczegółowy przegląd diety Dukan, wyjaśniając wszystko, co musisz wiedzieć.Rating Score BreakdownOverall wynik: 2.5Szybki spadek wagi: 4Długotrwała utrata masy ciała: 2 Łatwy do naśladowania: 2 Jakość odżywiania: 2THE BOTTOM LINE: Dieta Dukana jest skomplikowana, eliminuje wiele zdrowej żywności, może wywołać obawy zdrowotne z powodu wysokiej zawartości białka i prawdopodobnie nie jest długoterminowym rozwiązaniem dla utraty wagi.

Co to jest Dieta Dukana?

Dieta Dukana to wysokobiałkowa, niskokaloryczna dieta odchudzająca, która jest podzielona na cztery fazy. Została ona stworzona przez dr Pierre’a Dukana, francuskiego lekarza pierwszego kontaktu, który specjalizuje się w kontroli wagi.Dr Dukan stworzył dietę w latach siedemdziesiątych, zainspirowany przez otyłego pacjenta, który powiedział, że może zrezygnować z jedzenia jakiejkolwiek żywności w celu schudnięcia, z wyjątkiem mięsa.Po obejrzeniu wielu jego pacjentów doświadczyć imponujących wyników utraty wagi na jego diecie, Dr Dukan opublikował The Dukan Diet w 2000 roku.książka została ostatecznie wydana w 32 krajach i stał się głównym bestsellerem. Podobno pomogła ludziom osiągnąć szybki, łatwy utrata masy ciała bez głodu.Dieta Dukan akcji niektóre cechy diety wysokobiałkowe, niskokalarbowe Stillman, wraz z Atkins Diet.Summary Dieta Dukan jest wysokobiałkowe, niskokalarbowe diety utrata masy ciała, który jest uważany za produkcję szybkiego odchudzania bez głodu.

Jak to działa?

Dieta Dukana zaczyna się od wyliczenia wagi docelowej, zwanej âtrueâ wagi â na podstawie wieku, historii odchudzania i innych czynników.jak długo pozostajesz w każdej fazie zależy od tego, ile wagi musisz stracić, aby osiągnąć swoją âtrueâ wagi.Są to cztery fazy diety Dukana: Faza Ataku (1â7 dni): Zaczynasz dietę od spożywania nieograniczonej ilości chudego białka plus 1,5 łyżki otrębów owsianych dziennie.Cruise Phase (1â12 miesięcy): Naprzemiennie chude białko jeden dzień z chudego białka i warzyw nie skrobiowych następnego dnia, plus 2 łyżki stołowe otrębów owsianych dziennie.Faza konsolidacji (5 dni za każdy funt stracił w fazie 1 i 2): Nieograniczona ilość chudego białka i warzyw, niektóre węglowodany i tłuszcze, jeden dzień chudego białka tygodniowo, 2,5 łyżki stołowej otrębów owsianych dziennie.Faza stabilizacji (nieokreślona): Postępuj zgodnie z wytycznymi Fazy Konsolidacji, ale rozluźnij zasady tak długo, jak długo Twoja waga pozostaje stabilna. Otręby owsiane są zwiększane do 3 łyżek dziennie. Jak pokazano powyżej, dieta podzielona jest na dwie fazy odchudzania i dwie fazy utrzymywania wagi.Podsumowanie Dieta Dukana ma cztery fazy. Czas trwania każdej z nich zależy od tego, ile masy ciała trzeba schudnąć.

Żywność, którą należy uwzględnić i której należy unikać

Każda faza diety Dukana ma swój własny wzór żywieniowy. Oto, co youâre pozwolił zjeść podczas każdej z nich.

Faza Ataku

Faza Ataku opiera się przede wszystkim na żywności wysokobiałkowej oraz kilku dodatkach, które zapewniają minimalną ilość kalorii: chuda wołowina, cielęcina, dziczyzna, żubry i inna dziczyznaDrób bez skóryWątroba, nerki i językRyba i skorupiaki (wszystkie rodzaje)JajaNietłuszczowe produkty mleczne (ograniczone do 32 uncji lub 1 kg dziennie), takie jak mleko, jogurt, twarożek oraz ricottaTofu i tempehSeitan, substytut mięsa z glutenu pszennego Co najmniej 6.3 filiżanki (1,5 litra) wody dziennie (obowiązkowo)1,5 łyżki stołowej (9 gramów) otrębów owsianych dziennie (obowiązkowo)Nieograniczona ilość sztucznych substancji słodzących, makaronu shirataki i żelatyny dietetycznejMałe ilości soku z cytryny i pikli1 łyżeczka (5 ml) oleju dziennie do smarowania patelni

Faza rejsowa

Faza ta trwa na przemian dwa dni. W pierwszym dniu diety są ograniczone do żywności z Fazy Ataku. W drugim dniu dieta jest ograniczona do pokarmów z Fazy Ataku oraz następujących warzyw:Szpinak, jarmuż, sałata i inne zielone warzywa liściasteBrokuły, kalafior, kapusta i brukselkaPieprznikA szparagiArtichokesY Ogórki OberżynyKelneriaPomidoryGrzybyZielona fasola Cebula, pory i szalotkaKaszanka spaghettiDyniecRzeczepa1 podająca marchew lub buraki cukrowe dziennie2 łyżki stołowe (12 gramów) otrębów owsianych dziennie (obowiązkowo) Nie dopuszcza się innych warzyw ani owoców.Poza 1 łyżeczką (5 ml) oleju w sosie sałatkowym lub do smarowania patelni, nie należy dodawać tłuszczu.

Faza konsolidacji

Podczas tej fazy, dietetycy są zachęcani do mieszania i dopasowywania dowolnych produktów spożywczych z fazy Ataku i Rejsu, wraz z poniższymi: Owoce: Jedna porcja owoców dziennie, np. 1 filiżanka (100 gramów) jagód lub posiekanego melona; jedno średnie jabłko, pomarańcza, gruszka, brzoskwinia lub nektarynka; lub dwa kiwi, śliwki lub morele.chleb: Dwie kromki chleba pełnoziarnistego dziennie, z niewielką ilością masła o obniżonej zawartości tłuszczu lub do smarowania.Ser: Jedna porcja sera (1,5 uncji lub 40 gramów) dziennie. Skrobia: 1-2 porcje skrobi tygodniowo, np. 8 uncji (225 gramów) makaronu i innych ziaren, kukurydzy, fasoli, roślin strączkowych, ryżu lub ziemniaków, mięsa: Pieczona jagnięcina, wieprzowina lub szynka 1â2 razy w tygodniu.posiłki świąteczne: Dwa âcelebration posiłkiâ tygodniowo, w tym jeden przystawka, jedno danie główne, jeden deser i jeden kieliszek wina.posiłek białkowy: Otręby owsiane: 2,5 łyżki stołowej (15 gramów) otrębów owsianych dziennie (obowiązkowo).

Faza stabilizacji

Faza Stabilizacji jest ostatnią fazą diety Dukana. Żadna żywność nie jest surowo wzbroniona, ale jest kilka zasad, których należy przestrzegać: Użyj Fazy Konsolidacji jako podstawowych ram do planowania posiłków. Kontynuuj jeden posiłek dziennie z proteinami z otrębów owsianych w tygodniu. Nigdy nie korzystaj z windy lub schodów ruchomych, kiedy możesz korzystać ze schodów. Przyjmuj 3 łyżki stołowe (17,5 grama) każdego dnia. Podsumowanie Dieta Dukana pozwala w pierwszej fazie spożywać pokarmy bogate w białko, a w drugiej – w warzywa. W trzeciej fazie dodaje ograniczone porcje węglowodanów i tłuszczów, a w końcowej – luźniejsze wskazówki.

Czy to jest oparte na dowodach?

Nie ma wiele wysokiej jakości badań dostępnych na temat diety Dukana, jednak jedno z badań przeprowadzonych wśród polskich kobiet, które zastosowały dietę Dukana wykazało, że jadły one około 1000 kalorii i 100 gramów białka dziennie, tracąc przy tym 33 funty (15 kg) w 8â10 tygodni (1).Dodatkowo, wiele badań wykazało, że inne wysokobiałkowe diety o niskiej zawartości węglowodanów mają duże znaczenie dla utraty wagi (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8).Istnieje kilka czynników, które przyczyniają się do korzystnego wpływu roszpunki białkowe na wagę.Jednym z nich jest wzrost ilości kalorii spalanych podczas glukoneogenezy, procesu, w którym białko i tłuszcze są przekształcane w glukozę, gdy węglowodany są ograniczone, a spożycie białka jest wysokie (9). Twój bodyâs tempo metabolizmu również zwiększa się znacznie bardziej po zjedzeniu białka niż po zjedzeniu węglowodanów lub tłuszczu, dzięki czemu czujesz się pełen i zadowolony (10, 11).Co więcej, białko zmniejsza hormonu głodu ghrelin i zwiększa kilka hormonów pełności â tak, że kończy się jedzenie mniej (12, 13, 14, 15).jednak Dukan Diety różni się od wielu związanych z wysokich diet białkowych w tym ogranicza zarówno węglowodanów i tłuszczu. Jest to dieta wysokobiałkowa, niskokaloryczna i niskotłuszczowa. Uzasadnieniem dla ograniczenia tłuszczu na diecie niskokalorycznej, wysokobiałkowej jest oparta na nauce. W jednym z badań, osoby, które spożywały tłuszcze z wysokobiałkowej, niskokalorycznej mączki spalały średnio 69 więcej kalorii niż ci, którzy unikali tłuszczu, jak również (16). początkowe etapy diety Dukan są również niskie zawartości błonnika, mimo że codzienna porcja otrębów owsianych jest obowiązkowa.porcje 1.5â2 łyżki stołowe (9â12 gramów) otrębów owsianych zawierają mniej niż 5 gramów błonnika, co jest bardzo małą ilością, która nie zapewnia wielu korzyści zdrowotnych z diety o wysokiej zawartości błonnika (17, 18). Co więcej, kilka zdrowych źródeł błonnika, takich jak awokado i orzechy, roszpunki są włączone do diety, ponieważ roszpunki uważane za zbyt wysokie zawartości tłuszczu. podsumowanie Chociaż nie przeprowadzono badań jakościowych na samej diecie Dukana, wiele dowodów przemawia za wysokobiałkowym, niskokalorycznym podejściem do utraty wagi.

Czy to jest bezpieczne i zrównoważone?

W przeszłości uważano, że wysokie spożycie białka może prowadzić do uszkodzenia nerek.Jednak nowsze badania wykazały, że dieta wysokobiałkowa jest szkodliwa dla osób ze zdrowymi nerkami (21, 22, 23). Osoby, które mają tendencję do tworzenia kamieni nerkowych mogą zobaczyć ich stan pogarsza się z bardzo wysokim spożyciem białka (24).W rzeczywistości, ostatnie badania sugerują, że diety wysokobiałkowe mają korzystny wpływ na zdrowie kości (26, 27).Osoby z problemami z nerkami, dną moczanową, chorobami wątroby lub innymi poważnymi chorobami powinny porozmawiać z lekarzem przed rozpoczęciem diety wysokobiałkowej.należy pamiętać, że dietetyka skomplikowane zasady i restrykcyjny charakter mogą utrudniać przestrzeganie.Chociaż większość ludzi będzie schudnąć w pierwszych dwóch etapach, dieta jest dość ograniczające â szczególnie w dniach âpure białka.diety również zniechęca do żywności wysokotłuszczowej, które są potencjalnie dobre dla zdrowia.W tym tłuszcze zwierzęce i roślinne sprawia, że dieta niskokaloryczna jest zdrowsza, przyjemniejsza i łatwiejsza do naśladowania w dłuższej perspektywie. Podsumowanie Dieta Dukana jest prawdopodobnie bezpieczna dla większości ludzi, ale ci z pewnymi schorzeniami mogą chcieć jej unikać. Jej ograniczenia dotyczące żywności wysokotłuszczowej mogą nie być najlepsze dla Twojego zdrowia.