Przyszłość transportu w Singapurze

Gdziekolwiek jesteś, rozejrzyj się i obserwuj. Prawdopodobnie zobaczysz ludzi na ich smartfonach, tabletach lub jakichś gadżetach. Reprezentuje to wpływ, jaki technologia wywiera na nasze codzienne życie. Technologia znacząco zmieniła sposób, w jaki pracujemy, współdziałamy, a nawet poruszamy się od czasu boomu technologicznego w latach 90.

Wpływ ten jest szczególnie widoczny w krajobrazie mobilności w Singapurze. Postępy te miały znaczący wpływ zarówno na modele transportu publicznego, jak i osobistego.

Zmiana technologiczna w transporcie

Transport publiczny w Singapurze jest jednym z najwygodniejszych i najbardziej niezawodnych systemów na świecie. Dużą część wygody można przypisać temu, jak łatwo jest płacić za podróże kartą EZ-Link.

Przed jego wprowadzeniem, płacenie za bilet autobusowy było obowiązkiem. Były dwa sposoby płatności, karty taryfowe i gotówka. Po dokonaniu płatności trzeba było czekać na wydanie biletów przed wprowadzeniem się do autobusu.

Brzmi boleśnie, prawda?

W związku z tym wsiadanie do autobusów zabierało dużo czasu ze względu na kłopotliwy charakter płatności. Ez-Link skutecznie poradził sobie z tą kwestią.

Karta Ez-Link dała również Singapurczykom wgląd w przyszłość – formę płatności bezdotykowej.

Aplikacja Ride-Hailing Apps

Meteoryczny wzrost Uber and Grab na świecie, zwięźle ilustruje, jak technologia wpłynęła na sposób, w jaki się poruszamy. JustGrab pierwszy smartfon, który znajdziesz i są szanse, będzie w nich jedna z tych aplikacji.

Łatwość użytkowania, wygoda płacenia bez obawy o to, ile masz w portfelu i obfitość kodów promocyjnych sprawiają, że aplikacje te są koniecznością dla wielu.

Samochody osobowe

Aby przekonać się, jak technologia wpłynęła na krajobraz mobilności, wystarczy spojrzeć na samochody osobowe. Przeszliśmy od samochodów na bazie paliw kopalnych do samochodów hybrydowych i elektrycznych. I to jest tylko wierzchołek góry lodowej. Silnik nie jest jedyną rzeczą, która ewoluowała.

Mnóstwo ulepszeń sprawiło, że niektóre samochody bardziej się wyróżniają. Od samoczynnego parkowania po sterowanie głosem, a nawet automatyczne hamowanie – te zmiany nie byłyby możliwe bez technologii.

Postępy w przemyśle transportowym w Singapurze pozytywnie zmieniły sposób, w jaki się poruszamy. Oczekuje się jednak, że w nadchodzących latach nastąpi dalsza poprawa.

Więc jak wygląda przyszłość transportu?

Mimo że często używa się tych dwóch określeń luźno, w rzeczywistości są one zupełnie inne. Różnica polega na tym, że samochód bez kierowcy wykonuje całą pracę za Ciebie, podczas gdy samochód autonomiczny nadal wymaga pewnej interakcji z człowiekiem.

W samochodach bez kierowcy, samochody wykonują całą pracę. Nie musisz siedzieć na miejscu kierowcy ani zwracać uwagi na drogi. Samochody autonomiczne nadal wymagają od kierowcy koncentracji i świadomości otoczenia.

Chociaż te pojazdy są już od jakiegoś czasu, tak naprawdę nie ruszyły jeszcze na drogach. Ale to wszystko zmieni się w najbliższej przyszłości.

Testy na przyszłość

Drogi zostały wytyczone, aby zmienić krajobraz mobilności w kraju. W ciągu ostatnich kilku lat przeprowadzono szereg prób i testów.

W 2015 roku Gardens by the Bay wprowadził Auto Rider. Stworzył on wiele fanfar, dzięki nowościom za pojazdami bez kierowcy i autonomicznymi. Ten w pełni elektryczny pojazd może przewozić do 10 osób.

nuTonomy, autonomiczna usługa taksówkowa została wprowadzona w Singapurze w 2016 roku. Oferowana tylko wybranej grupie, usługa działa tak samo jak inne aplikacje do jazdy konnej. Próby ograniczyły się do obszaru One-North, ale firma planuje pełne uruchomienie w drugiej połowie 2018 roku.

Inne przypadki autonomicznych i bezzałogowych prób pojazdów obejmują trasy serwisowe wokół kampusów National University of Singapore (NUS) i National Technological University (NTU).

Podczas gdy większość testów była ukierunkowana na usługi dla pasażerów, testy przeprowadzono również dla ciężarówek serwisowych przewożących towary.Firma ExxonMobil przeprowadziła testy autonomicznych samochodów ciężarowych w swoim zakładzie produkcyjnym w celu przetransportowania towarów do ich różnych obiektów. Również Ministerstwo Transportu i korporacja PSA przetestowały wykorzystanie autonomicznych ciężarówek w terminalach portowych.

Więc jaka jest przyszłość?

Rząd przygotował już plany wprowadzenia tych pozbawionych kierowców i autonomicznych pojazdów do trzech miast. Punggol, Tengah i Jurong Innovation District będą pierwszymi miastami, w których na drogach będą jeździć autobusy i busy.

Próby mają się rozpocząć od 2022 roku. I będzie to pierwsza zakrojona na szeroką skalę próba dla pojazdów osobowych bez kierowców i autonomicznych w Singapurze.

Ale poza tym, że na drodze mogą znajdować się autonomiczne taksówki powietrzne, nie tylko bez kierowcy, ale i samodzielne pojazdy. Próby odbędą się w drugiej połowie 2019 roku, co oznacza, że przyszłość transportu w Singapurze będzie bardzo interesująca.

Jest to spojrzenie w przyszłość transportu w Singapurze. Jeśli się powiedzie, to na drogach przejmą je pojazdy bez kierowców i autonomiczne.

Wiele doniesień wspomina również o możliwości samodzielnego i bezobsługowego kształtowania naszego przyszłego stylu życia. Dzięki dodatkowym udogodnieniom, jakie oferują te opcje, społeczeństwo zorientowane na samochód może być jeszcze bardziej prawdopodobne.

Większa dostępność i znacznie tańsze ceny mogłyby przekonać właścicieli samochodów do zamiany samochodów osobowych na te usługi. Ale i tak będzie to zależeć od tego, jak bardzo będzie to wygodne.

Dodatkowo, małe dzieci, osoby starsze i niepełnosprawne będą miały zwiększony dostęp do usług transportowych. Pojazdy te zapewnią im dodatkową wygodę i pewność podróżowania na własną rękę.

Tylko czas pokaże, czy ta wizja zmieni się w rzeczywistość. Na razie będziemy musieli poczekać i zobaczyć, jak pójdą próby…