Ketogeniczna Dieta dla Początkujących: Przewodnik #1 Keto

3. Zalety Keto: Po co jeść dietę keto

Korzyści płynące z diety ketogenicznej są podobne do korzyści płynących z innych diet niskokalorycznych i wysokotłuszczowych, ale wydaje się, że jest ona bardziej skuteczna niż liberalne diety niskokaloryczne. Pomyśl o keto jako o diecie super-naładowanej, niskokalorycznej, maksymalizującej korzyści. Jednak może to również nieco zwiększyć ryzyko wystąpienia skutków ubocznych.

Utrata wagi

Zamienienie ciała w maszynę spalającą tłuszcz może być korzystne dla utraty wagi. Spalanie tłuszczu jest znacznie zwiększone, podczas gdy poziom insuliny – hormonu magazynującego tłuszcz – znacznie spada. Wygląda na to, że znacznie ułatwia to utratę tkanki tłuszczowej w organizmie, bez głodu.

Ponad 30 wysokiej jakości badań naukowych wykazuje, że w porównaniu z innymi dietami, diety o niskiej zawartości karbów i keto skutkują bardziej efektywną utratą wagi.

Gotowy do zrzucenia wagi na dobre?

Nasz nowy 10-tygodniowy program pomoże Ci schudnąć w zdrowy i zrównoważony sposób.

Zarejestruj się teraz!

Kontrola apetytu

Na diecie keto prawdopodobnie uzyskasz lepszą kontrolę nad swoim apetytem. To bardzo powszechne doświadczenie, że uczucie głodu drastycznie spada, a badania to potwierdzają.

Dzięki temu zazwyczaj łatwiej jest zjeść mniej i schudnąć – po prostu poczekaj, aż zgłodniejesz przed jedzeniem. Ułatwia to również okresowy post, co może zwiększyć wysiłki na rzecz odwrócenia cukrzycy typu 2 i przyspieszyć utratę wagi, poza skutkami tylko keto.

Poza tym, można by zaoszczędzić czas i pieniądze, nie musząc cały czas przekąsić. Wiele osób odczuwa potrzebę jedzenia tylko dwa razy dziennie na diecie keto (często pomijając śniadanie), a niektóre jedzą tylko raz dziennie.

Brak konieczności walki z uczuciem głodu może również potencjalnie pomóc w problemach takich jak cukier czy uzależnienie od żywności. W końcu, uczucie zadowolenia może być częścią rozwiązania. Jedzenie może przestać być wrogiem i stać się twoim przyjacielem lub po prostu paliwem – cokolwiek wolisz.

Kontrola poziomu cukru we krwi i cukrzycy odwróconej grupy 2

Badania dowodzą, że dieta ketogeniczna jest doskonała w leczeniu cukrzycy typu 2, czasem nawet prowadząc do całkowitego odwrócenia choroby. Ma to doskonały sens, ponieważ keto obniża poziom cukru we krwi, zmniejsza zapotrzebowanie na leki i zmniejsza potencjalnie negatywny wpływ wysokiego poziomu insuliny.

Ponieważ dieta keto może odwrócić istniejącą cukrzycę typu 2, może być skuteczna w zapobieganiu jej, jak również w odwracaniu stanu przedcukrzycowego.

Należy pamiętać, że termin „odwrócenie” w tym kontekście oznacza po prostu, że choroba się poprawia, poprawiając kontrolę glukozy i zmniejszając zapotrzebowanie na leki. W najlepszym przypadku można ją tak bardzo poprawić, że glukoza we krwi wraca do normy bez leków, w dłuższej perspektywie. W tym kontekście „odwrócenie” oznacza przeciwieństwo postępującej lub pogłębiającej się choroby.

Jednak styl życia zmienia się tylko wtedy, gdy się je wykonuje. Jeśli osoba powróci do stylu życia, który miała, gdy pojawiła się i rozwinęła cukrzyca typu 2, z czasem prawdopodobnie powróci i znów będzie się rozwijać.

Jak odwrócić cukrzycę typu 2

200+ historii sukcesów

Ulepszone znaczniki zdrowia

Wiele badań wykazuje, że dieta o niskiej zawartości węglowodanów poprawia kilka istotnych czynników ryzyka chorób serca, w tym profil cholesterolowy, który obejmuje cholesterol i trójglicerydy o wysokiej gęstości lipoprotein (HDL). Całkowity poziom cholesterolu oraz poziom cholesterolu lipoprotein o niskiej gęstości (LDL) są zazwyczaj nieznacznie obniżone.

Typowe jest również obserwowanie poprawy poziomu cukru we krwi, insuliny i ciśnienia krwi.

Te powszechnie ulepszone markery są związane z czymś, co nazywa się „syndromem metabolicznym”, stanem oporności na insulinę, który skutecznie leczą diety niskokaloryczne.

Moje znaczniki zdrowia po 10 latach na diecie keto

Energia i sprawność umysłowa

Niektóre osoby stosują diety ketogeniczne specjalnie w celu zwiększenia sprawności umysłowej. Ponadto, często zdarza się, że ludzie doświadczają wzrostu energii podczas ketozy.

Na Keto, mózg nie potrzebuje dietetycznych węglowodanów. Jest on zasilany 24-7 ketonami wraz z mniejszą ilością glukozy syntetyzowanej przez twoją wątrobę. Nie ma zapotrzebowania na węglowodany dietetyczne.

Dlatego ketoza powoduje stały przepływ paliwa (ketonów) do mózgu, co pozwala uniknąć problemów z dużymi wahaniami poziomu cukru we krwi.Może to niekiedy prowadzić do poprawy koncentracji i skupienia oraz rozdzielczości mgły mózgowej, przy lepszej jasności umysłu.

Spokojniejszy żołądek

Dieta keto może skutkować spokojniejszym żołądkiem, mniejszą ilością gazu, mniejszymi skurczami i mniejszym bólem, co często prowadzi do poprawy objawów IBS.

Dla niektórych osób jest to największa korzyść i często wystarczy dzień lub dwa, aby jej doświadczyć.Dowiedz się więcej

Zwiększona wytrzymałość fizyczna

Dieta ketogeniczna może teoretycznie zwiększyć twoją wytrzymałość fizyczną, poprawiając dostęp do ogromnych ilości energii w twoich zapasach tłuszczu.

Dostarczanie przez organizm zmagazynowanych węglowodanów (glikogenu) trwa tylko kilka godzin intensywnego wysiłku fizycznego, lub mniej. Ale twoje zapasy tłuszczu niosą wystarczająco dużo energii, aby potencjalnie wystarczyć na kilka tygodni.

Poza tym efektem, kolejną potencjalną korzyścią jest redukcja procentu tkanki tłuszczowej w organizmie, którą można osiągnąć na diecie keto (patrz utrata wagi, powyżej). Ta redukcja wagi tłuszczu w organizmie jest potencjalnie cenna w wielu sportach wyczynowych, w tym w sportach wytrzymałościowych.

Jak zmaksymalizować wytrzymałość na diecie keto

Epilepsja

Dieta ketogeniczna jest sprawdzoną i często skuteczną metodą leczenia padaczki, stosowaną od lat dwudziestych XX wieku. Tradycyjnie stosowano ją przede wszystkim u dzieci, ale w ostatnich latach skorzystali z niej również dorośli.

Stosowanie diety ketogennej w padaczce może pozwolić niektórym osobom na przyjmowanie mniejszej ilości leków przeciwpadaczkowych lub ich brak, a jednocześnie potencjalnie pozostać bez napadów. Może to ograniczyć efekty uboczne leków, a tym samym zwiększyć sprawność umysłową.

Dowiedz się więcej

Więcej możliwych korzyści z keto

Dieta keto może również pomóc w leczeniu wysokiego ciśnienia krwi, może powodować mniej trądziku i może pomóc w kontroli migreny. Może również przyczynić się do poprawy wielu przypadków PCOS i zgagi, a także często zmniejsza apetyt na cukier. Wreszcie może pomóc w niektórych kwestiach zdrowia psychicznego i może mieć inne potencjalne korzyści.

To może brzmieć jak dieta keto jest cudownym lekarstwem na wszystko. Na pewno nie jest. Choć może mieć wiele zalet, to nie jest dla wszystkich. Dowiedz się więcej o tym, czy dieta low-carb lub keto jest dla Ciebie

Dowiedz się więcej o nauce wspierającej działanie diet niskokalorycznych

Wyniki diety Keto

Uwielbiamy otrzymywać historie od ludzi, którzy stosują dietę keto, aby dramatycznie poprawić swoje zdrowie. Wysłano nam tysiące takich historii i publikujemy niektóre z najbardziej niesamowitych – jak dotąd ponad 250 – do przeczytania.

Wszystkie historie o wynikach keto

Przykłady.