Dukan Diet Review: Fazy, Menu i więcej

Obietnica

Zrzuć 10 funtów w jeden tydzień i nigdy nie odzyskaj tego. Możesz to zrobić, jeśli przestrzegasz zasad diety Dukana, twierdzi francuski lekarz ogólny i dietetyk Pierre Dukan, który stworzył tę dietę w 2000 roku.
Chude białko, otręby owsiane, woda i codzienny 20-minutowy spacer są w centrum planu. Teoria jest taka, że ograniczenie ilości węglowodanów zmusza organizm do spalania tłuszczu.
Zasadniczo, można jeść nieograniczone ilości żywności, tak długo, jak oniâre na liście zatwierdzonych żywności, która obejmuje bardzo mało węglowodanów, jeśli w ogóle.

Poziom wysiłku: Medium

Przygotowywanie jedzenia nie powinno być problemem, a ty nie potrzebujesz egzotycznych składników. Ale będziesz miał dość ograniczone możliwości jedzenia na początku diety.

Poziom ograniczeń: Jedzenie głównie białka i otrębów owsianych może być męczące.Â

Gotowanie i zakupy: Łatwo jest planować, robić zakupy i przygotowywać posiłki na tej diecie.

Zapakowana żywność lub posiłki: Nie ma potrzeby.

Ćwiczenie: Codzienny 20-minutowy spacer jest niezbędny do realizacji planu.

Czy pozwala to na ograniczenia lub preferencje dietetyczne?

Wegetariańskie lub wegańskie: Dieta ta opiera się na jedzeniu dużej ilości chudego mięsa, drobiu, ryb, skorupiaków, beztłuszczowej nabiału i jaj. Seitan, tempeh i tofu to dostępne opcje białka wegetariańskiego – fasola, orzechy i soczewica nie znajdują się na liście dozwolonych produktów spożywczych. W dni, kiedy wszystko, co jesz jest białkiem (nie wolno jeść żadnych owoców ani warzyw), może się szybko stać nudne, jeśli nie będziesz jadł mięsa.

Dieta niskotłuszczowa: Jeśli stosujesz już dietę niskotłuszczową lub cierpisz na chorobę serca, która wymaga jedzenia bardzo niskotłuszczowych pokarmów, ta dieta może pasować jak rękawiczkawiczka, ponieważ dozwolone pokarmy – głównie białko, warzywa i owoce – są chude, niskotłuszczowe lub beztłuszczowe.

Bezglutenowy: Wcześniejsze fazy diety mogą działać na korzyść diety bezglutenowej, ale ponieważ zasady się rozluźniają, nie jest ona ściśle bezglutenowa. Jeśli starasz się całkowicie unikać glutenu, przyzwyczajaj się do uważnego czytania etykiet żywności.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć

Koszty: Nic poza zakupami, chyba że zapiszesz się na coaching online, który jest opcjonalny i kosztuje 29,99$ miesięcznie.

Wsparcie: Istnieje silny aspekt wspólnotowy tego planu. Oficjalna strona internetowa oferuje przykładowe przepisy, inspirujące historie sukcesu prawdziwych mężczyzn i kobiet (nie tylko supergwiazd) oraz trenerów, którzy pomagają poprowadzić dietetyków przez każdy etap.

Co mówi Maryann Jacobsen, MS, RD:

Pierwsze etapy tej diety prawdopodobnie spowodują znaczną utratę masy ciała z powodu niewielkiej ilości węglowodanów dopuszczonych w planie. Ale kiedy wrócisz do normalnego odżywiania po osiągnięciu wagi docelowej, możesz zyskać część tej wagi z powrotem.
Badania wykazują, że diety wysokobiałkowe są skuteczne w odchudzaniu, ale eksperci nadal nie wiedzą, jakie są długoterminowe skutki dla zdrowia i wagi. I nie ma dowodów na to, że posiadanie jednego dnia wysokobiałkowego, wraz z ćwiczeniami fizycznymi, jest wystarczające do utrzymania Twojej utraty wagi.

Czy to jest dobre na pewne warunki?

Chociaż dieta może prowadzić do utraty wagi, co może pomóc w pewnych warunkach zdrowotnych, ryzyko może przeważyć korzyści.
Jeśli youâre na leki na cukrzycę, prawdopodobnie trzeba będzie zmienić dawkę, ponieważ dwa pierwsze etapy są bardzo niskie w węglowodany. Jeśli masz chorobę nerek, możesz otrzymać więcej białka niż nerki może obsłużyć. A jeśli masz chorobę serca lub zaburzenia trawienia, będzie brakowało Ci błonnika zdrowego serca.
Ze względu na restrykcyjny charakter tego planu, ważne jest, aby najpierw sprawdzić u lekarza, jeśli masz stan zdrowia.

W przeciwieństwie do innych diet wysokobiałkowych, ten plan koncentruje się na źródłach chudych białek w stosunku do tych o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych. A białko może sprawić, że poczujesz się pełniejszy dłużej, co pomoże Ci schudnąć.
Minusem jest to, że ten plan nie uczy zdrowych nawyków żywieniowych przez całe życie.Jeszcze bardziej problematyczne jest to, że zaleca się pozostać w fazie konsolidacji do momentu osiągnięcia celu. Jeśli masz dużo do stracenia na wadze, faza ta może trwać miesiącami, a nawet latami, co może prowadzić do nieodpowiedniej odżywczo diety.
Jeśli youâre chcą stracić stosunkowo niewielką ilość masy ciała szybko, to ta dieta może pracować dla Ciebie. Jeśli masz ponad 50 lat lub masz schorzenie, jak cukrzyca, lub trzeba stracić dużo wagi, porozmawiaj najpierw z lekarzem.