3 Postępy w technologii tranzytowej

Jeśli chodzi o transport publiczny, to miasto Portland, Rudy, wyróżnia się. Pomimo 24. miejsca w kraju, miasto ma 11. największy system tranzytowy, mierzony liczbą przejazdów pasażerskich. Oprócz przewozów autobusowych, miasto zainwestowało w rozbudowany system lekkiej kolei miejskiej, linię tramwajów miejskich oraz kolej podmiejską. I wzrost ten trwa nadal. We wrześniu, Trójmiejski Okręg Metropolitalny Oregon (TriMet), regionalna agencja tranzytowa, otworzy 7,3 milową rozbudowę systemu lekkiej kolei. Dodając to wszystko, Portland posiada solidną sieć tranzytową, której zazdrości wiele amerykańskich miast.

System tranzytowy Portland cieszy się dużym zainteresowaniem krajowym, częściowo ze względu na inwestycje w różne formy transportu, które są dobrze zintegrowane. Otrzymuje również wysokie noty za sposób wykorzystania technologii. Agencja była wcześnie liderem w wykorzystaniu aplikacji na smartfony do planowania podróży. Była również jedną z pierwszych agencji tranzytowych w kraju, która pozwoliła jeźdźcom korzystać ze swoich smartfonów do płacenia za przejazd. Podobnie jak rosnąca liczba systemów tranzytowych, TriMet transmituje informacje o lokalizacji autobusów w czasie rzeczywistym. Potrzebujesz jeszcze minutę, żeby skończyć tę filiżankę kawy przed rozpoczęciem podróży? W Portland jeźdźcy mogą dowiedzieć się na swoim telefonie, tablecie lub komputerze, kiedy następny autobus dotrze na ich przystanek w ciągu pięciu minut.

Podczas gdy agencje tranzytowe zawsze wykorzystywały technologię, większość uwagi i wydatków przeznaczano na infrastrukturę – autobusy, pociągi i szyny – a także na znaczne koszty pracy. Technologia informacyjna odegrała stosunkowo cichą rolę jako narzędzie, a nie jako ogólna strategia. Ale to myślenie zaczyna się zmieniać, ponieważ komputery mobilne, media społecznościowe, GPS, analiza danych – a także inne formy automatyzacji – otworzyły nowe drogi do poprawy usług i, miejmy nadzieję, przyciągnięcia większej liczby kierowców.

Agencje tranzytowe wykorzystują postęp technologiczny w trzech szerokich obszarach. Po pierwsze, istnieją rozwiązania technologiczne, które mają sprawić, że tranzyt przemówi do szerokiego grona odbiorców, a nie tylko do tradycyjnych użytkowników, którzy zazwyczaj mają niskie dochody lub nie mają samochodu. Właśnie to Terry C. Bills, menedżer globalnego przemysłu transportowego w Esri, nazywa podejściem Madison Avenue, w którym agencje tranzytowe wykorzystują dane i chłodną technologię do wprowadzenia na rynek tranzytu, aby przemówić do miejskich specjalistów i lepiej zrozumieć ich potrzeby. „Dla nowych miejskich jeźdźców ważne jest, aby usługi tranzytowe były punktualne, czyste i szybkie”, powiedział.

Po drugie, agencje zwiększają wykorzystanie inteligentnych systemów w celu usprawnienia i poprawy pobierania opłat za usługi tranzytowe, tworzenia harmonogramów i wyznaczania tras. Agencje mogą śledzić nie tylko to, gdzie znajdują się ich autobusy i pociągi w czasie rzeczywistym, ale mogą również wiedzieć dokładnie, ile osób jedzie danym pojazdem w danym czasie. Gdy informacje te zostaną wprowadzone do bazy danych i przeanalizowane, urzędnicy tranzytowi mogą lepiej przewidzieć, ile autobusów jest potrzebnych na danych trasach w różnych porach dnia i mogą kontrolować, kiedy dotrą na przystanek, więc mniej osób jest za późno lub za wcześnie. Inteligentne systemy transportowe mogą pomóc w sterowaniu lekkimi pociągami kolejowymi i metra, pozwalając na większą ilość przejazdów na torach w godzinach szczytu, bez ryzyka wypadku.

Po trzecie, agencje tranzytowe przyjmują media społecznościowe do dwukierunkowej interakcji w celu zwiększenia przejrzystości i odpowiedzialności, jednocześnie usprawniając sposób monitorowania usług tranzytowych. Celem jest dobre informowanie jeźdźców, a także wykorzystanie mediów społecznościowych w celu poprawy jakości usług. Twitter, Facebook, Instagram i inne platformy mediów społecznościowych stały się niezbędnymi narzędziami dla agencji tranzytowych zorientowanych na klienta.

Jednak zastosowanie nowych technologii, z których wiele nie jest kosztownych, jest dalekie od ujednolicenia w 7 865 agencjach tranzytowych w kraju. Urzędnicy tranzytowi będą pierwszymi, którzy powiedzą, że są spłukani i nie mają środków, które mogliby przeznaczyć na zaawansowane technologicznie narzędzia.Nadal jednak wiele agencji, które nie dysponują środkami pieniężnymi, takich jak TriMet, nadal stosuje nowe technologie, zwłaszcza te, które mają wpływ na usługi.